„Spotkania z kulturą” dla szkół ponadgimnazjalnych

Wiedza o kulturze jako przedmiot nauczania nie jest za bardzo doceniana w polskich szkołach. Wielu nauczycieli w ramach lekcji stara się „odbębnić” program bez większych refleksji i skierowania młodych ludzi w stronę uwielbienia dla szeroko pojętej sztuki, zarówno tej niszowej, jak i komercyjnej. Na szczęście, na rynku pojawiło się w ostatnich latach mnóstwo podręczników, z pomocą których można zdecydowanie bardziej uatrakcyjnić program nauczania w szkołach ponadgimnazjalnych. Wszystkim nauczycielom wiedzy o kulturze narzekającym na brak pomysłów lub pedagogom traktującym ten przedmiot jako przysłowiowy „dopust Boży”c polecamy skorzystać z publikacji podręcznikowej pt. „Spotkania z kulturą”. Autorami tego unikalnego podręcznika do przyswajania wiedzy o kulturze są: Monika Bokiniec, Jacek Michałowski oraz Barbara Forysiewicz. Publikacja pojawiła się na rynku dzięki wydawnictwu Nowa Era. Takie podręczniki szkolne są jakością samą w sobie, nie dość, że posiadają rzetelną wiedzę, to jeszcze są w sposób fantastyczny i dopracowany wydane.

Z kulturą na „Ty”

Dzięki podręcznikowym „Spotkaniom z kulturą” młodzi ludzie z liceów oraz techników mogą:

  • nauczyć się rozmawiać na tematy ważne, związane z kulturą, a więc rozwojem społeczeństwa,
  • skrystalizować swój gust dotyczący szerokich zjawisk związanych z kulturą,
  • poznać wytwory kultury w formie dawnej lub bardziej nowoczesnej,
  • recenzować i porównywać zjawiska poznane w ramach nauczania oraz własnych doświadczeń,
  • nauczyć się bardziej aktywnego i świadomego uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych,
  • rozpoznawać ludzi związanych ze sztuką i doceniać ich wkład w historię ludzkości,
  • nauczyć się interpretować historię sztuki.

Wszystko, co nas fascynuje

Program podręcznika „Spotkania z kulturą” podzielony jest na przystępne rozdziały. Książka niezwykle zachęca młodych ludzi, by także i oni robili wszystko, by w przyszłości móc zaistnieć w szerokim świecie kultury. Sztuka jest dziś pojęciem niezwykle szerokim, przekraczającym wszelkie ramy – i o tym właśnie między innymi mówi ten podręcznik. Każdy uczeń poznać może więc najbardziej atrakcyjne zjawiska z dziedziny między innymi: filmu, teatru, baletu, sztuk plastycznych, animacji kulturalnej, mody, architektury. Dziedziny, o jakie zahacza wiedza o kulturze można zresztą mnożyć w nieskończoność. Możemy więc stwierdzić, że są na rynku podręczniki uwrażliwiające. To właśnie dzięki nim uczniowie polskich szkół mają okazję stać się lepszymi i mądrzejszymi ludźmi, niestroniącymi od wyjścia do teatru czy też wystawę plastyczną. Jeśli za młodu nauczą się rozmawiać o sztuce, w dojrzałych latach będą mogli w mądry sposób zabierać głos na różne tematy.